Voucher 50% Off Shopee Live 2023 | Macammana Cara Nak Claim?

Adakah saya seorang shopaholic sekarang? 


Sejak pertengahan bulan lepas sampailah sekarang, tiap-tiap malam saya shopping online kat Shopee! Ya Allah walaupun rasa macam teruknya aku non-stop membeli tiap hari tapi tetaplah saya beli jugak sebab beli kat Shopee dapat voucher 50% wak..rugi tak beli! Nangesss sebab duit habis tapi kalau tak beli rugi sebab jimat banyakkkk!


Shopee Live 50% Voucher 2023 | Macammana Nak Claim?



Voucher 50% Off Shopee Live 2023

Saya tak tipu tau, kalau tak percaya cuba tengok apa yang saya beli dan cuba compare harga total barang dengan harga order tu. Sebenarnya banyak lagi barang yang saya beli tapi jenuh nak printskrin semua wak, jadi yang ni mana yang saya mampu je. Yang ada ni pun rasanya dah cukup jadi bukti yang beli online kat Shopee lagi murah berbanding beli kat kedai fizikal, boleh jimat separuh harga.


Shopee Live 50% Voucher 2023 | Macammana Nak Claim?
Beli 1.2kg cornflakes cuma RM17 je termasuk postage? 1.2kg tu, bukan 500g


Shopee Live 50% Voucher 2023 | Macammana Nak Claim?
Milo 2.2kg ni biasanya RM40 tau kat kedai


Shopee Live 50% Voucher 2023 | Macammana Nak Claim?
Total patutnya RM45 tapi saya bayar separuh harga je? Ya Allah..


Shopee Live 50% Voucher 2023 | Macammana Nak Claim?
Yang ni pun patutnya RM47 tapi tengoklah berapa saya bayar ni!


Tapi yang lagi best masa Shopee buat sales 8.8 haritu, Shopee tak kasi voucher 50% tau tapi Shopee kasi voucher 75% siap free postage! Ya Allah, manalah saya tak jadi giler shopping online tiap malam bila tengok harga kemain banyak turun. Time tu memang beli tak ingat duit ada ke tak dalam akaun bank. Terasa kaya menabur wang di Shopee dengan hati excited. Cuba tengok kat bawah barang yang saya beli time sales 8.8 (dapat 75% discount capped RM20 beserta free postage tapi ada jugaklah yang saya guna coins).


Shopee Live 50% Voucher 2023 | Macammana Nak Claim?
Mana nak dapat ubat gigi Colgate (buy1free1) tak sampai RM5 wak


Shopee Live 50% Voucher 2023 | Macammana Nak Claim?
Powerbank Ori Pineng 10,000mah tak sampai RM20


Shopee Live 50% Voucher 2023 | Macammana Nak Claim?
Baju Tunas Puteri kakak jadi separuh harga free postage


Shopee Live 50% Voucher 2023 | Macammana Nak Claim?
Daripada RM30 jadi RM13, super murah! Tapi rasanya yang ni tolak coins jugak


Shopee Live 50% Voucher 2023 | Macammana Nak Claim?
Saya jimat RM20 kat sini wak..nangesss


Tapi kenapa nak kena shopping tiap malam? Beli je lah sekaligus semua barang yang nak beli tu, takyah nak tunggu tiap-tiap hari untuk shopping online. Ha, meh baca lanjut kat bawah tentang cara nak claim voucher 50% Shopee Live capped RM20 (capped RM20 masudnya maksimum RM20 sahaja potongan) dan syarat-syarat nak guna voucher okeh!


Cara Claim Voucher Shopee Live 50%

Untuk mudahkan awak faham cara nak claim voucher kat Shopee Live ni, jadi saya tulis dalam bentuk point ye supaya senang untuk awak terus buat dan apply. Jom kitee..


1. Kita boleh claim Shopee voucher ni start pukul 8 malam sehingga ke pukul 12 tengah malam tiap-tiap hari. Jadi start pukul 7 petang, kita dah boleh buka Shopee dan cari barang yang kita nak beli. Bila dah jumpa barang yang kita nak, copy link barang tu.


2. Lepas tu klik link ni -----> https://shope.ee/5V2Ds47bSw


3. Kita akan dibawa ke halaman Shopee Live, pilih mana-mana Shopee Ambassador yang tengah buat live untuk kita chat dan paste link barang yang kita copy tadi pada ruang chat. Cara nak chat ambassador adalah dengan klik pada nama host di bahagian atas kiri. Bila dah keluar profile host, klik pada butang chat pada sebelah kanan atas.

Shopee Live 50% Voucher 2023 | Macammana Cara Nak Claim?

4. Kemudian boleh paste link pada chat dan tunggu hingga host kasi nombor pada chat. Bila dah terima nombor, klik pada link yang kita paste tu dan kita akan di bawa ke halaman barang yang kita nak beli dan akan keluar juga pop-up Shopee Live. 

Shopee Live 50% Voucher 2023 | Macammana Cara Nak Claim?


5. Klik pada pop-up Shopee Live tu dan kita akan dibawa ke halaman live. Kat sini akan keluar pula pop-up barang yang kita nak beli, jadi klik pada pop-up tu dan dah boleh add barang dalam cart.

Shopee Live 50% Voucher 2023 | Macammana Cara Nak Claim?


6. Bila dah sampai pukul 8 malam, kita dah boleh check out barang tersebut dengan diskaun 50% maksimum potongan RM20. Jadi kalau nak optimumkan keuntungan kita berjimat, belilah barang dengan harga RM40 sebab kita boleh dapat potongan maksimum RM20 kat situ. Kalau kita beli barang berharga RM10, maknanya potongan yang kita dapat hanya RM5. Tapi bila nak checkout, kena tambah pulak postage fee, jadi macam tak berbaloi la beli online sebab harga lebih kurang sama je kan. Jadi sebab tu better beli barang yang harga RM20 - RM40 untuk lebih jimat.


Syarat Guna Voucher Shopee Live

Setiap benda yang best ni mestilah ada syaratnya kan? Sama jugak dengan shopping kat Shopee ni, nak-nak bila ada voucher 50%..memang wajib ada terms and conditions lah jawabnya. Jadi ini adalah antara syarat untuk membolehkan kita layak beli barang guna voucher 50% Shopee Live.


1. Start claim daripada 8 malam sehingga 12 tengah malam sahaja.

2. Satu akaun Shopee layak untuk claim satu voucher sahaja setiap hari. Jadi kalau dah beli sekali malam ni guna akaun kita tapi still terasa nak shopping lagi, bolehlah guna akaun suami atau anak-anak pulak.

3. Maksimum potongan adalah sebanyak RM20 sahaja (capped RM20).

4. Wajib masuk dalam live baru boleh order, kalau tak masuk live, voucher 50% diskaun takkan dimasukkan ke dalam akaun kita.

5. Potongan 50% pada barang sahaja, bukan postage. Jadi postage tetap kena bayar.


Kalau korang masih lagi tak faham cara nak claim voucher macammana, boleh klik tengok video kat bawah ni je lah. Kita ada je buat video tapi kita malas nak share awal-awal. Saja nak kasi awak baca sampai habis baru tengok video. Hehe..jangan mara..aa..




Selamat bershopping dan goodluck pada suami yang perlu membayar! Maafkan saya..ngeee..

Catat Ulasan

4 Ulasan