Kisah di Sebalik Marhuna Jadi Inspirasi Ibu Tunggal


Tertarik dengan penceritaan Puan Nabiha Mohd Mashut tentang perjalanan perniagaan ibunya, Puan Marhuna Tauhib, seorang usahawan desa yang memulakan perniagaan Marhuna dengan jerih perih menggunakan hanya sebuah mesin jahit di sebuah kedai papan yang tidak gah dan serba kekurangan pada tahun 1986 di sebuah kampung bernama Kampung Felda Pasak, Kota Tinggi, Johor. 

Kisah Marhuna Jadi Inspirasi Ibu Tunggal

Menurut Puan Nabiha, ibu beliau dahulunya merupakan seorang gadis yang hidup dengan penuh liku dan ujian dalam kehidupannya sejak daripada kecil. Selepas kematian ayah tercinta ketika berumur 9 tahun, Puan Marhuna banyak belajar tentang pengorbanan sepanjang perjalanan hidupnya yang tidak pernah mengenal erti putus asa sehingga akhirnya berjaya menubuhkan rangkaian jenama pakaiannya sendiri yang diberi nama MARHUNA pada tahun 2017.


Hasil kerjasama bersama anak perempuannya, Puan Marhuna berjaya menghasilkan baju kurung tradisi melayu yang amat mesra menyusu (breastfeeding friendly) dengan aplikasi zip di bahagian dada yang panjang bagi memudahkan proses penyusuan bayi. Ia juga sekaligus dapat memberi keselesaan dan kemudahan kepada wanita super-sibuk di luar sana ketika menyusukan anak dan mengepam susu walau di mana sahaja berada terutamanya di pejabat. 


Fabrik dan material yang digunakan ialah daripada jenis Premium Moss Crepe Korea yang ringan dan tak perlu digosok (ironless).

Kisah Marhuna Jadi Inspirasi Ibu Tunggal

Ikuti perkongsian lanjut tentang kisah di sebalik kejayaan dan pahit maung dilalui Marhuna di Facebook page rasmi Marhuna.


Kini, MARHUNA sedang membuat promosi Baju Kurung Tradisi Mesra Menyusu, Edisi Puteri Gunung Ledang dengan harga promosi dengan potongan melebihi 50%. Para ibu boleh memiliki koleksi MARHUNA pada harga RM79.00 sahaja berbanding harga asalnya iaitu RM159.00 sehelai. Terdapat 5 pilihan warna yang sangat cantik dan menarik, sesuai dengan personaliti seorang ibu.

Kisah Marhuna Jadi Inspirasi Ibu Tunggal
Kisah Marhuna Jadi Inspirasi Ibu Tunggal

Warna-warna yang boleh dijadikan pilihan para ibu ialah TANAH (Coklat Nude), BATA (Pink Belacan), MALAM (Hitam), MENDUNG (Kelabu) dan LUMUT (hijau).

Kisah Marhuna Jadi Inspirasi Ibu Tunggal
Kisah Marhuna Jadi Inspirasi Ibu Tunggal
Kisah Marhuna Jadi Inspirasi Ibu Tunggal
Kisah Marhuna Jadi Inspirasi Ibu Tunggal
Kisah Marhuna Jadi Inspirasi Ibu Tunggal

Pembelian baju-baju keluaran MARHUNA boleh dipesan dengan lebih mudah, cepat dan pantas melalui salah satu cara di bawah;

  1. Dropship sah Marhuna di seluruh Malaysia, sila semak senarai dropship berhampiran anda disini https://www.marhuna.com/marhuna-official-dropship/
  2. Laman web Marhuna di https://www.marhuna.com/
  3. Hubungi terus Customer Service Marhuna di talian 011-56711951 atau emel kepada sales@marhuna.com untuk sebarang pertanyaan

Jom follow MARHUNA sekarang untuk dapatkan baju mesra menyusu dengan tawaran, promosi, dan harga yang sangat berbaloi. MARHUNA, #BajuTradisiKita #MarhunaMesraMenyusukan


Facebook Page : https://www.facebook.com/marhunaofficial

Instagram : https://www.instagram.com/marhunaofficial

Twitter : https://www.twitter.com/marhunaofficial

Website : https://www.marhuna.com/

Email : admin@marhuna.com


Catat Ulasan

8 Ulasan

  1. inspiring sungguh kan kisahnya, cantik2 baju

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan, saya pun cair jugak tengok baju marhuna ni. Cantik belaka..

      Padam
  2. hebat!! sangat2 hebat! sooooo inspiring!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jom jadi hebat jugak, tapi taktau macammana nak start :(

      Padam
  3. kisah sedih tetapi ending story ...kejayaan.

    ini sudah bagus

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga kita juga dapat jadi seperti marhuna, berjaya walau ditimpa kesusahan..aamiin

      Padam
  4. Ibu tunggal yg blh menjadi inspirasi kpd wanita2 lain. Lawa baju kurung tu, blh jg jadi blaus, padankan dgn slack.

    BalasPadam