Serum Phytonutrients Zulqaas : Serum Halal Terbaik dengan Serapan Terpantas


Serum merupakan produk penjagaan wajah yang paling saya suka. Selain bertindak membaiki sel kulit dari dalam, serum juga mengandungi bahan aktif untuk merawat kulit seperti antioksida, vitamin, agen pencerah, asid amino dan peptida. Meskipun kandungan bahan aktifnya tinggi, namun disebabkan molekul zarahnya lebih halus dan tidak berminyak membolehkan serum diserap 10 kali lebih pantas berbanding pelembap untuk membaiki sel kulit.


Serum Phytonutrients Zulqaas : Serum Halal Terbaik dengan Serapan Terpantas

Disebabkan usia saya telah melangkau 30-an, jadi masalah garis-garis halus yang timbul di kulit wajah agak menakutkan. Oleh sebab itu saya sangat sukakan serum kerana sifat anti-oksidanya yang tinggi boleh membantu mengembalikan keanjalan kulit wajah sekaligus mengurangkan garis-garis halus untuk wajah awet muda.


Serum Phytonutrients Zulqaas


Pada awalnya saya memang tidak berminat untuk menggunakan serum ini. Selain jenama yang tidak pernah didengar, saya juga berangapan kebanyakan produk yang tidak dijual di drug store seperti Watson dan Guardian adalah tidak elok. Pengalaman menggunakan produk timbang kilo sebelum ini menjadikan pandangan saya agak skeptikal terhadap produk baru.


Namun sebaik sahaja menggunakan serum Phytonutrients Zulqaas, ternyata anggapan saya selama ini salah. Perumpamaan baru yang saya belajar adalah 'tak kenal maka tak cinta'. Jadi mengapa skeptikal jika tidak pernah menggunakannya? Saya sangat sukakan serum ini dan ia merupakan serum terbaik pernah saya miliki! Serum Phytonutrients Zulqaas kini menjadi serum pilihan saya untuk kegunaan harian.

Serum Phytonutrients Zulqaas : Serum Halal Terbaik dengan Serapan Terpantas

Sebelum ini saya katakan saya tidak berminat mencuba serum Phytonutrients Zulqaas. Jadi mengapa saya tetap memakai serum tersebut pada awalnya? Sebenarnya telah menjadi rutin saya untuk mencari maklumat terlebih dahulu sebelum mula membeli produk penjagaan kulit wajah. Tidak mahu pisang berbuah dua kali, jadi melayari internet untuk mencari maklumat awal adalah penting.


Kebiasaannya saya akan meneliti dua kriteria utama iaitu kandungan bahan dalam serum dan latar belakang pengasasnya. Setelah meneliti dua kriteria tersebut, saya tertarik hati untuk terus mencuba serum Phytonutrients Zulqaas. Hasil daripada pembacaan saya juga, serum Phytonutrients Zulqaas mendapat testimoni yang baik daripada ramai penggunanya. Sebab itulah saya tidak teragak-agak untuk mencuba serum ini.


Kandungan Bahan


Serum Phytonutrients Zulqaas diekstrak daripada 10 jenis tumbuh-tumbuhan yang bersifat anti-oksida, anti-radang, anti-radikal dan anti-tyrosinase. Penggunaan ekstrak tumbuh-tumbuhan yang tinggi vitamin dan khasiat ini menjadikan serum Zulqaas mampu merangsang pertumbuhan sel kulit baru dan menyihatkan sekaligus mencantikkan kulit wajah bermula dari dalam.


Hasil gabungan ekstrak ini maka terhasillah serum Phytonutrients Zulqaas yang berfungsi untuk memutihkan, menghidrat serta bersifat anti-penuaan. Melalui perkataan 'phytonutrients' itu sendiri memberi makna nutrient tumbuh-tumbuhan yang bermaksud bebas bahan kimia berbahaya, semulajadi, selamat dan tiada paraben. Ekstrak tumbuh-tumbuhan yang terkandung di dalam serum Phytonutrients Zulqaas adalah :

Serum Phytonutrients Zulqaas : Serum Halal Terbaik dengan Serapan Terpantas


Chia Seed
→ Mencerah dan menghidrat kulit wajah
→ Mengandungi nutrient omega 3, fiber, zat besi dan kalsium

Licorice Root
→ Mencerah kulit wajah
→ Mengatasi masalah pigmentasi, kulit kusam dan jeragat halus

Morus Alba
→ Mencerah kulit wajah
→ Mengatasi masalah pigmentasi, kulit kusam dan jeragat halus

Rosehip Oil
→ Mencerah kulit 
→ Mengandungi fatty acid serta vitamin A, C dan E
→ Mengatasi masalah pigmentasi dan jerawat halus

Tea Tree
→ Mengatasi masalah jerawat

Rosemary
→ Merawat masalah jerawat
→ Menghalang jangkitan pada kulit terutama masalah kulit sensitif

Chamomille
→ Mengurangkan masalah radang kulit

Centella Asiatica
→ Mengurangkan radang kulit
→ Membantu pertumbuhan sel kulit baru
→ Mengandungi fatty acid, asid amino dan beta carotene

Chinese Skullcap
→ Mengandungi nutrient baicalin
→ Melambatkan proses penuaan

Japanese Knotweed
→ Mengandungi nutrient resveratrol
→ Melambatkan proses penuaan



Latar Belakang Pengasas


Serum Phytonutrients Zulqaas telah dihasilkan oleh Dr As Zulqa iaitu seorang doktor berkelulusan Ph.D dalam industri halal kosmetik. Beliau memilih untuk menghasilkan serum wajah yang selamat dan halal setelah menyedari produk kosmetik halal mempunyai potensi yang sangat besar dalam perkembangan ekonomi Islam secara global iaitu sebanyak 27% mengikut kajian daripada Global Islamic Report.


Dr As Zulqa telah menghasilkan serum Phytonutrients Zulqaas di bawah syarikat WNA Empire Ventures (SSM registration no SA0407520-T) dan menerima notifikasi daripada KKM dengan NOT180503209K. Usaha Dr As Zulqa dalam menghasilkan serum halal dan selamat ini merupakan suatu jihad dalam membangun ekonomi ummah sekaligus membantu pengguna memilih produk terbaik demi untuk kesejahteraan diri dan agama. Semoga selepas ini, Dr As Zulqa akan menghasilkan lebih banyak lagi set penjagaan kulit wajah yang berkualiti tinggi dan halal.


Ciri - ciri Serum Phytonutrients Zulqaas

→ Water based serum
→ Ringan dan tidak melekit
→ Cepat meresap
→ Dihasilkan dengan bahan semulajadi yang halal
→ Tidak mengandungi bahan kimia berbahaya seperti paraben, alkohol dan pewarna
→ Selamat digunakan oleh ibu mengandung dan menyusukan bayi
→ Dipek dalam botol menarik dan tahan lasak dengan penutup penuh bagi menjaga kebersihan


Review Saya

Seperti biasa setiap kali mula menggunakan produk penjagaan muka yang baru, saya akan mengambil sedikit masa untuk melihat keberkesanannya. Begitu juga dengan Serum Phytonutrients Zulqaas ini. Muka saya tiada masalah jerawat namun tona kulit muka tidak sekata atau pigmentasi agak jelas kelihatan. Selain itu, terdapat garis-garis halus di dahi dan kawasan sekitar mata. Jadi, saya amat berharap dengan penggunaan Serum Phytonutrients Zulqaas dapat mengurangkan masalah kulit wajah yang saya alami.


Setelah mengambil masa hampir dua minggu menggunakan Serum Phytonutrients Zulqaas secara berterusan setiap pagi, saya amat kagum dengan daya serapan serum ke dalam kulit wajah. Serum Zulqaas memberi kesan serapan paling pantas di antara serum yang pernah saya gunakan sebelum ini. Saya suka memakai serum ini sebagai base make-up ketika ingin keluar dari rumah. Langsung tidak melekit dan berminyak, jadi tiada masalah mekap bercapuk jika menggunakannya sebagai base.


Selain itu, penggunaan serum secara berterusan menjadikan wajah saya tidak berminyak namun tidak pula mengeringkan. Sebenarnya saya tidak perasan muka saya menjadi lebih anjal, namun setiap kali melihat cermin saya perasan kulit wajah saya nampak lebih segar seperti baru selesai membuat cucian muka. Selepas beberapa hari baru saya terfikir ini mungkin adalah kesan penggunaan serum Zulqaas. Muka juga terasa lembut dan kelihatan lebih bermaya.

Serum Phytonutrients Zulqaas : Serum Halal Terbaik dengan Serapan Terpantas

Saiz botolnya yang kecil dan ringan juga memudahkan saya membawanya ke mana sahaja saya pergi. Tiada lagi alasan untuk tidak menggunakan serum setiap hari selepas saya mencuba serum Phytonutrients Zulqaas. Ianya ringan, mudah meresap hingga ke dasar kulit, tidak berminyak dan tidak mengeringkan serta harganya juga mampu milik. Saya telah jatuh cinta dengan serum Phytonutrients Zulqaas!


Bagaimana Ingin Mendapatkan Serum Phytonutrients Zulqaas?


Dengan hanya RM70 untuk sebotol serum berisipadu 15ml, saya merasai perbezaan ketara terutamanya wajah kelihatan lebih bermaya dan tona muka lebih sekata. Hanya klik mana-mana link di bawah jika awak juga ingin mencuba serum halal terbaik dengan serapan pantas serum Phytonutrients Zulqaas ini :


Harga : RM70 sebotol
Laman web official : https://www.aszulqa.com/
Instagram official : https://www.instagram.com/zulqaas/

Catat Ulasan

46 Ulasan

  1. Balasan
    1. Takdela CikNor, dah tua ni makin kendur adalah..kolagen dah hilang :(

      Padam
  2. 1st time dgr perkataan morus alba... err bkn adik beradik dgn jessica alba kan? hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ahahaha..white mulberry nama glamour beliau. Yang pasti takde kaitan dengan jessica alba :P

      Padam
  3. serum ni dikatakan halal disebabkan bahan2 yg diguna untuk buat serum ni la ye? nampak convincing. tapi sekarang emi dah guna serum lain. kena tunggu habis yg ni dulu baru tukar yg lain

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bolehla try lepasni Emi, halal sebab menggunakan tumbuh2an sebagai ingredient..selain itu ia juga selamat..

      Padam
  4. Saya pun ada menggunakan serum jenama lain. So far puas hati juga la sebab bahan yg digunakan hanya berasaskan tumbuh tumbuhan. Kalau serum ni halal bagus la ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus kan sebenarnya gunakan serum ni, kulit jadi lebih lembut dan anjal. Saya suka zulqaas..memang best!

      Padam
  5. serum is wajib pakai, kan.
    perbaiki wajah kita dari sehari ke sehari.
    lelebih, umur dah ke arah tak muda ni, lagi la mesti :)
    aida pun pakai serum 2 kali sehari, morning & night.
    tanpa serum mcm tak brape selesa muka ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju! Dulu taktau pun pasal serum ni, tapi bila dah start pakai..rasa macam tak sempurna skincare routine kalau tak guna serum..

      Padam
  6. Ringan dan tidak melekit, cepat meresap dan paling penting HALAL. kandungan dari alam semulajadi sudah tentu selamat. Boleh cuba ni sebab masih mencari serum yang sesuai dgn peringkat umur saya sekarang. Good review.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya dah jatuh cinta dengan serum ni, bila tanya dengan member yang guna zulqaas pun ramai yang kata best..bolehla sis riki2 produk ni nanti ye..

      Padam
  7. Lia pun suka pakai serum sekarang ni. Salah satu produk penting dalam penjagaan dan perawatan wajah. Kalau tak pakai rasa janggal pulak. Nanti nak cuba jenama ni pulak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Samalah wak..dulu taktau pasal serum, takde hal tak pakai pun. Sekarang rasa macam benda wajib pakai..tak pakai tak complete..

      Padam
  8. Ada banyak jenama serum sekarang ni.. Tertarik dengan jenama ni.. Produk ada sijil Halal memang digunakan tanpa ragu-ragu he he he.. Boleh masuk wishlist ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bolehla wak..lagipun founder bukan main2, siap buat research dulu pasal produk. Memang konfiden nak guna produk dia la..

      Padam
  9. Heard of the name, feel the product is good for the skin. Such a lot of natural ingredients in it. Will share with my friends.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yeah Betty..i fall in love with the product. The effect on skin is promising..suitable for my skin..

      Padam
  10. suka pakai serum juga sebb dia meresap terus dalam kulit..macam-macam serum sekarang ye. ni pertama kali namapk produk ni..macam best je..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Produk ni saya pakai memang puas hati..rasanya produk terbaik yang pernah saya cuba..

      Padam
  11. tak pernah pakai serum lagi sebab belum jumpa yang sesuai. kalau ok boleh la cuba kot. almkalumlah usia pun dah menginjak lebih 30 an memang dah kena start baiki kulit apa yang patut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau awak dah pakai serum mesti jatuh cinta lepastu..lagi best dari pakai pelembab tau effect dia..

      Padam
  12. Suka tgk ramuan serum ni. Semuanya mmg kaya dengan khasiatnya yang ter sendiri.. kena cubalah nanti

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau nak beli, boleh contact owner..harga pun affordable. Yang penting, best sangat guna..

      Padam
  13. tu lah risau jugak dengan mekap timbang kilo , sekarang banyak kilang boleh buat , serum ni nampak menarik , khasiat pun banyak .. terbaik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sangat risau dengan produk timbang kilo sebab dah pernah terkena dulu. Habis gatal2 muka..insaf!

      Padam
  14. Menggunakan bahan semulajadi memang bagus untuk kulis wanita ni hehehehe tengok botol pun cantik dan menarik hehehehe harga berpatutan juga ni...

    BalasPadam
  15. Ika lansung tak pernah gunakan serum sepanjang hidup. Good review sis. Suka tgk muka tuan blog ni. comel hehe.

    BalasPadam
  16. Bagusnya serum ni..bg kita pengguna muslim ni rasa selamat dan yakin sangat nak pakai kan? Hehhe leh la try nanti

    BalasPadam
  17. jarang-jarang dengar serum yang ada functiuon mcm ni. haa macam inilah yang dikatakan guna tanpa was-was!

    BalasPadam
  18. serum ni memang bagus untuk kulit.. tengok bahan bahan serum phytonutrients zulqas rasa yakin nak pakai tu.

    BalasPadam
  19. wah macam menarik serum ni semalam baru I jumpa beautician dia cakap nak guna serum sebenarnya kena ada teknik yang betul supaya mudah masuk ke dalam kulit kalau tak betul teknik membazir serum tu hehehe

    BalasPadam
  20. more and more people get a chance to be beautiful and so happy to see this Halal serum for Muslim friends. I can now buy one for my friends as well

    BalasPadam
  21. Kena pakai balik serum... Byk kebaikkan dia

    BalasPadam
  22. Dah lama dah linda x pakai serum, seban susah nak cari yang sesuai ngan kulit linda yg sensitif ni...nanti nak cuba serum ni pulak la...tq info

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau kulit sensitif memang susah dan risau sikit nak cari skincare terbaik kan? Semoga Linda jumpa serum terbaik untuk kulit wajah linda ye..

      Padam
  23. Bestnyaa banyak bahan terbaik yang digunakan dalam menghasilkan serum ni.. 😍

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bahan alami dan terbaik, yang penting semulajadi dan selamat..bukan timbang kilo :P

      Padam
  24. Tak pernah dengar lagi jenama yang ni tapi penggunaan serum memang amat-amat digalakkan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu, first time pakai serum baru tau banyak beza kalau tak pakai serum..wajib ada serum..

      Padam
  25. Serum yang menarik.. first time dengar jenama nie..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun first time dengar, mula2 nak guna takut juga tapi sekarang dah jadi daily routine dengan serum ni. Best sangat guna..

      Padam
  26. Bestnya bahan2 yang diguna tu. Nampak meyakinkan dan testimoni pun semua berpuas hati. Boleh cuba nanti ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Serius best pakai serum ni, rasanya saya pun akan order jugak serum ni nanti bila dah habis yang di tangan. Puas hati guna..

      Padam