Rabu, 24 Oktober 2018

Serum Phytonutrients Zulqaas : Serum Halal Terbaik dengan Serapan Terpantas


Dalam memilih serum untuk penjagaan kulit wajah, apakah yang anda titik beratkan sebelum mula membeli? Bagi saya, perkara yang paling penting dalam pemilihan serum wajah adalah selain ianya halal, serum tersebut haruslah tidak mengandungi bahan kimia berbahaya.

Kebelakangan ini, isu produk timbang kilo dalam rangkaian set penjagaan kulit wajah memang agak menakutkan bagi pengguna seperti saya. Disebabkan saya juga pernah mempunyai pengalaman menggunakan produk timbang kilo yang mengandungi hydroquinon dan merkuri, jadi saya kini lebih berhati-hati dalam pemilihan set penjagaan kulit wajah terutama serum.

Serum Phytonutrients Zulqaas : Serum Halal Terbaik dengan Serapan Terpantas

Mengapa serum? Serum merupakan produk penjagaan wajah yang paling saya suka. Selain bertindak membaiki sel kulit dari dalam, serum juga mengandungi bahan aktif untuk merawat kulit seperti antioksida, vitamin, agen pencerah, asid amino dan peptida. Meskipun kandungan bahan aktifnya tinggi, namun disebabkan molekul zarahnya lebih halus dan tidak berminyak membolehkan serum diserap 10 kali lebih pantas berbanding pelembap untuk membaiki sel kulit.

Disebabkan usia saya telah melangkau 30-an, jadi masalah garis-garis halus yang timbul di kulit wajah agak menakutkan. Oleh sebab itu saya sangat sukakan serum kerana sifat anti-oksidanya yang tinggi boleh membantu mengembalikan keanjalan kulit wajah sekaligus mengurangkan garis-garis halus untuk wajah awet muda.


Serum Phytonutrients Zulqaas

Pada awalnya saya memang tidak berminat untuk menggunakan serum ini. Selain jenama yang tidak pernah didengar, saya juga berangapan kebanyakan produk yang tidak dijual di drug store seperti Watson dan Guardian adalah tidak elok. Pengalaman menggunakan produk timbang kilo sebelum ini menjadikan pandangan saya agak skeptikal terhadap produk baru.

Serum Phytonutrients Zulqaas : Serum Halal Terbaik dengan Serapan Terpantas

Serum Phytonutrients Zulqaas : Serum Halal Terbaik dengan Serapan Terpantas

Namun sebaik sahaja menggunakan serum Phytonutrients Zulqaas, ternyata anggapan saya selama ini salah. Perumpamaan baru yang saya belajar adalah 'tak kenal maka tak cinta'. Jadi mengapa skeptikal jika tidak pernah menggunakannya? Saya sangat sukakan serum ini dan ia merupakan serum terbaik pernah saya miliki! Serum Phytonutrients Zulqaas kini menjadi serum pilihan saya untuk kegunaan harian.

Mengapa berani mencuba?

Serum Phytonutrients Zulqaas : Serum Halal Terbaik dengan Serapan Terpantas

Sebelum ini saya katakan saya tidak berminat mencuba serum Phytonutrients Zulqaas. Jadi mengapa saya tetap memakai serum tersebut pada awalnya? Sebenarnya telah menjadi rutin saya untuk mencari maklumat terlebih dahulu sebelum mula membeli produk penjagaan kulit wajah. Tidak mahu pisang berbuah dua kali, jadi melayari internet untuk mencari maklumat awal adalah penting.

Kebiasaannya saya akan meneliti dua kriteria utama iaitu kandungan bahan dalam serum dan latar belakang pengasasnya. Setelah meneliti dua kriteria tersebut, saya tertarik hati untuk terus mencuba serum Phytonutrients Zulqaas. Hasil daripada pembacaan saya juga, serum Phytonutrients Zulqaas mendapat testimoni yang baik daripada ramai penggunanya. Sebab itulah saya tidak teragak-agak untuk mencuba serum ini.

Serum Phytonutrients Zulqaas : Serum Halal Terbaik dengan Serapan Terpantas



Serum Phytonutrients Zulqaas : Serum Halal Terbaik dengan Serapan Terpantas

Kandungan Bahan

Serum Phytonutrients Zulqaas diekstrak daripada 10 jenis tumbuh-tumbuhan yang bersifat anti-oksida, anti-radang, anti-radikal dan anti-tyrosinase. Penggunaan ekstrak tumbuh-tumbuhan yang tinggi vitamin dan khasiat ini menjadikan serum Zulqaas mampu merangsang pertumbuhan sel kulit baru dan menyihatkan sekaligus mencantikkan kulit wajah bermula dari dalam.

Hasil gabungan ekstrak ini maka terhasillah serum Phytonutrients Zulqaas yang berfungsi untuk memutihkan, menghidrat serta bersifat anti-penuaan. Melalui perkataan 'phytonutrients' itu sendiri memberi makna nutrient tumbuh-tumbuhan yang bermaksud bebas bahan kimia berbahaya, semulajadi, selamat dan tiada paraben. Ekstrak tumbuh-tumbuhan yang terkandung di dalam serum Phytonutrients Zulqaas adalah :

Serum Phytonutrients Zulqaas : Serum Halal Terbaik dengan Serapan Terpantas


Chia Seed
→ Mencerah dan menghidrat kulit wajah
→ Mengandungi nutrient omega 3, fiber, zat besi dan kalsium

Licorice Root
→ Mencerah kulit wajah
→ Mengatasi masalah pigmentasi, kulit kusam dan jeragat halus

Morus Alba
→ Mencerah kulit wajah
→ Mengatasi masalah pigmentasi, kulit kusam dan jeragat halus

Rosehip Oil
→ Mencerah kulit 
→ Mengandungi fatty acid serta vitamin A, C dan E
→ Mengatasi masalah pigmentasi dan jerawat halus

Tea Tree
→ Mengatasi masalah jerawat

Rosemary
→ Merawat masalah jerawat
→ Menghalang jangkitan pada kulit terutama masalah kulit sensitif

Chamomille
→ Mengurangkan masalah radang kulit

Centella Asiatica
→ Mengurangkan radang kulit
→ Membantu pertumbuhan sel kulit baru
→ Mengandungi fatty acid, asid amino dan beta carotene

Chinese Skullcap
→ Mengandungi nutrient baicalin
→ Melambatkan proses penuaan

Japanese Knotweed
→ Mengandungi nutrient resveratrol
→ Melambatkan proses penuaan



Latar Belakang Pengasas


Serum Phytonutrients Zulqaas telah dihasilkan oleh Dr As Zulqa iaitu seorang doktor berkelulusan Ph.D dalam industri halal kosmetik. Beliau memilih untuk menghasilkan serum wajah yang selamat dan halal setelah menyedari produk kosmetik halal mempunyai potensi yang sangat besar dalam perkembangan ekonomi Islam secara global iaitu sebanyak 27% mengikut kajian daripada Global Islamic Report.

Dr As Zulqa telah menghasilkan serum Phytonutrients Zulqaas di bawah syarikat WNA Empire Ventures (SSM registration no SA0407520-T) dan menerima notifikasi daripada KKM dengan NOT180503209K. Usaha Dr As Zulqa dalam menghasilkan serum halal dan selamat ini merupakan suatu jihad dalam membangun ekonomi ummah sekaligus membantu pengguna memilih produk terbaik demi untuk kesejahteraan diri dan agama. Semoga selepas ini, Dr As Zulqa akan menghasilkan lebih banyak lagi set penjagaan kulit wajah yang berkualiti tinggi dan halal.


Ciri - ciri Serum Phytonutrients Zulqaas

Serum Phytonutrients Zulqaas : Serum Halal Terbaik dengan Serapan Terpantas

→ Water based serum
→ Ringan dan tidak melekit
→ Cepat meresap
→ Dihasilkan dengan bahan semulajadi yang halal
→ Tidak mengandungi bahan kimia berbahaya seperti paraben, alkohol dan pewarna
→ Selamat digunakan oleh ibu mengandung dan menyusukan bayi
→ Dipek dalam botol menarik dan tahan lasak dengan penutup penuh bagi menjaga kebersihan


Review Saya

Seperti biasa setiap kali mula menggunakan produk penjagaan muka yang baru, saya akan mengambil sedikit masa untuk melihat keberkesanannya. Begitu juga dengan Serum Phytonutrients Zulqaas ini. Muka saya tiada masalah jerawat namun tona kulit muka tidak sekata atau pigmentasi agak jelas kelihatan. Selain itu, terdapat garis-garis halus di dahi dan kawasan sekitar mata. Jadi, saya amat berharap dengan penggunaan Serum Phytonutrients Zulqaas dapat mengurangkan masalah kulit wajah yang saya alami.

Serum Phytonutrients Zulqaas : Serum Halal Terbaik dengan Serapan Terpantas

Setelah mengambil masa hampir dua minggu menggunakan Serum Phytonutrients Zulqaas secara berterusan setiap pagi, saya amat kagum dengan daya serapan serum ke dalam kulit wajah. Sangat pantas seolah-olah saya menyapu air ke muka dan kering! Serum Zulqaas memberi kesan serapan paling pantas di antara serum yang pernah saya gunakan sebelum ini. Oleh sebab itu, saya suka memakai serum ini sebagai base make-up ketika ingin keluar dari rumah. Langsung tidak melekit dan berminyak, jadi tiada masalah mekap bercapuk jika menggunakannya sebagai base.


Selain itu, penggunaan serum secara berterusan menjadikan wajah saya tidak berminyak namun tidak pula mengeringkan. Sebenarnya saya tidak perasan muka saya menjadi lebih anjal, namun setiap kali melihat cermin saya perasan kulit wajah saya nampak lebih segar seperti baru selesai membuat cucian muka. Selepas beberapa hari baru saya terfikir ini mungkin adalah kesan penggunaan serum Zulqaas. Muka juga terasa lembut dan kelihatan lebih bermaya.

Saya belum dapat melihat kesan ketara ke atas garis-garis halus di wajah memandangkan baru sahaja menggunakannya selama dua minggu. Namun saya sangat gembira melihat wajah yang lebih bermaya dan sihat serta lebih anjal. Tiada masalah kulit terlalu berminyak atau kering setelah saya amalkan penggunaan serum Phytonutrients Zulqaas dan saya percaya bahawa serum ini benar-benar merawat masalah dari dalam kulit wajah.

Serum Phytonutrients Zulqaas : Serum Halal Terbaik dengan Serapan Terpantas

Saiz botolnya yang kecil dan ringan juga memudahkan saya membawanya ke mana sahaja saya pergi. Tiada lagi alasan untuk tidak menggunakan serum setiap hari selepas saya mencuba serum Phytonutrients Zulqaas. Ianya ringan, mudah meresap hingga ke dasar kulit, tidak berminyak dan tidak mengeringkan serta harganya juga mampu milik. Saya telah jatuh cinta dengan serum Phytonutrients Zulqaas!


Bagaimana Ingin Mendapatkan Serum Phytonutrients Zulqaas?

Sekiranya anda tidak pernah menggunakan serum atau merancang untuk membeli serum, saya cadangkan anda mencuba serum Phytonutrients Zulqaas dan rasai sendiri kesannya ke atas kulit wajah. Dengan hanya RM70 untuk sebotol serum berisipadu 15ml, anda pasti dapat merasai perbezaan ketara terutamanya wajah akan kelihatan lebih bermaya dan tona muka lebih sekata. Bagaimana ingin mendapatkannya? Hanya klik mana-mana link di bawah dan berhubunglah dengan mereka:

Serum Phytonutrients Zulqaas
Harga : RM70 sebotol

Laman web official : https://www.aszulqa.com/
Instagram official : https://www.instagram.com/zulqaas/

28 ulasan:

  1. Balasan
    1. Takdela CikNor, dah tua ni makin kendur adalah..kolagen dah hilang :(

      Padam
  2. 1st time dgr perkataan morus alba... err bkn adik beradik dgn jessica alba kan? hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ahahaha..white mulberry nama glamour beliau. Yang pasti takde kaitan dengan jessica alba :P

      Padam
  3. serum ni dikatakan halal disebabkan bahan2 yg diguna untuk buat serum ni la ye? nampak convincing. tapi sekarang emi dah guna serum lain. kena tunggu habis yg ni dulu baru tukar yg lain

    BalasPadam
  4. Saya pun ada menggunakan serum jenama lain. So far puas hati juga la sebab bahan yg digunakan hanya berasaskan tumbuh tumbuhan. Kalau serum ni halal bagus la ni.

    BalasPadam
  5. serum is wajib pakai, kan.
    perbaiki wajah kita dari sehari ke sehari.
    lelebih, umur dah ke arah tak muda ni, lagi la mesti :)
    aida pun pakai serum 2 kali sehari, morning & night.
    tanpa serum mcm tak brape selesa muka ni.

    BalasPadam
  6. Ringan dan tidak melekit, cepat meresap dan paling penting HALAL. kandungan dari alam semulajadi sudah tentu selamat. Boleh cuba ni sebab masih mencari serum yang sesuai dgn peringkat umur saya sekarang. Good review.

    BalasPadam
  7. serum timbang kilo?? ermm takut jugak tuh. memacam lah skrg ni ek, nampak kualiti hebat jugak ni kan

    BalasPadam
  8. Lia pun suka pakai serum sekarang ni. Salah satu produk penting dalam penjagaan dan perawatan wajah. Kalau tak pakai rasa janggal pulak. Nanti nak cuba jenama ni pulak.

    BalasPadam
  9. Ada banyak jenama serum sekarang ni.. Tertarik dengan jenama ni.. Produk ada sijil Halal memang digunakan tanpa ragu-ragu he he he.. Boleh masuk wishlist ni

    BalasPadam
  10. Heard of the name, feel the product is good for the skin. Such a lot of natural ingredients in it. Will share with my friends.

    BalasPadam
  11. suka pakai serum juga sebb dia meresap terus dalam kulit..macam-macam serum sekarang ye. ni pertama kali namapk produk ni..macam best je..

    BalasPadam
  12. tak pernah pakai serum lagi sebab belum jumpa yang sesuai. kalau ok boleh la cuba kot. almkalumlah usia pun dah menginjak lebih 30 an memang dah kena start baiki kulit apa yang patut.

    BalasPadam
  13. Suka tgk ramuan serum ni. Semuanya mmg kaya dengan khasiatnya yang ter sendiri.. kena cubalah nanti

    BalasPadam
  14. tu lah risau jugak dengan mekap timbang kilo , sekarang banyak kilang boleh buat , serum ni nampak menarik , khasiat pun banyak .. terbaik

    BalasPadam
  15. Menggunakan bahan semulajadi memang bagus untuk kulis wanita ni hehehehe tengok botol pun cantik dan menarik hehehehe harga berpatutan juga ni...

    BalasPadam
  16. Ika lansung tak pernah gunakan serum sepanjang hidup. Good review sis. Suka tgk muka tuan blog ni. comel hehe.

    BalasPadam
  17. Bagusnya serum ni..bg kita pengguna muslim ni rasa selamat dan yakin sangat nak pakai kan? Hehhe leh la try nanti

    BalasPadam
  18. jarang-jarang dengar serum yang ada functiuon mcm ni. haa macam inilah yang dikatakan guna tanpa was-was!

    BalasPadam
  19. serum ni memang bagus untuk kulit.. tengok bahan bahan serum phytonutrients zulqas rasa yakin nak pakai tu.

    BalasPadam
  20. wah macam menarik serum ni semalam baru I jumpa beautician dia cakap nak guna serum sebenarnya kena ada teknik yang betul supaya mudah masuk ke dalam kulit kalau tak betul teknik membazir serum tu hehehe

    BalasPadam
  21. more and more people get a chance to be beautiful and so happy to see this Halal serum for Muslim friends. I can now buy one for my friends as well

    BalasPadam
  22. Kena pakai balik serum... Byk kebaikkan dia

    BalasPadam
  23. zulqaas.. tk pernah lg nama serum ni. byk jugak benefit dia kan. kalau serum i habis, boleh la tkr kpd serum ni pula :)

    BalasPadam
  24. Dah lama dah linda x pakai serum, seban susah nak cari yang sesuai ngan kulit linda yg sensitif ni...nanti nak cuba serum ni pulak la...tq info

    BalasPadam
  25. Bestnyaa banyak bahan terbaik yang digunakan dalam menghasilkan serum ni.. 😍

    BalasPadam