Sunday, 18 February 2018

Ragam Si Anak


Selingan pagi dengan ragam si hitam manis kakak,
Auni Sofea


Kisah 1

Kakak: Umi, kakak nak tanam ni *tunjuk unicorn
Umi: Kenapa?
Kakak: Kaki dia koyak, dia dah mati
Umi: -_-


Ragam Si Anak


Kisah 2

Kakak: Umi, pokok kakak tak tumbuh
Umi: Iye? Kenapa?
Kakak: Tak tau lah, dia taknak tumbuh
Umi: -_-


Ragam Si Anak

Ragam Si Anak


Kisah 3

Umi: Kakak, mana plastisin yang lain? Kenapa takde dalam bekas ni?
Kakak: Adalah Umi, dalam bekas ni. Dia susah nak keluar
Umi: -_-


Ragam Si Anak


Kisah 4

Kakak: Umi, kakak nak berak
Umi: Pergilah, nanti Umi basuh
*Bila najis dah keluar
Kakak: Umi! Taik kakak pecah!
Umi: Taik cair lah sayang..hahahahaha


Ragam Si Anak


Semoga kakak berjaya dan selamat dunia akhirat. Sayang kakak ketat-ketat. 

28 comments:

  1. Replies
    1. Kan? Ada aje akal dia tu dok pikir..

      Delete
  2. Alahai comel. Semoga jadi anak yg soleh ye syg !

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Ahahaha..hari-hari buat mak penat nak melayan dia

      Delete
  4. Serious comel. Klau Fatin memang suka betul laaa layan imiginasi kanak kanak ni. Menarik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang-kadang boleh buat gelak tapi banyak jugak yang boleh buat mak penat nak mengemas lepas dia terjemahkan imaginasi dia tu..huhu

      Delete
  5. Kids say the darndest things. Boleh buat gelak berdekah dengar dorang bercakap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indeed! Takyah tengok tv pun takpe kalau dengar diorang menyembang ngan member..memang rasa nak rakam aje semua

      Delete
  6. Macam-macam ragam dan gelagat si anak yer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak nak membesar, panjang akal dia kan?

      Delete
  7. hahahaha
    ragam anak yg sedang membesar

    ReplyDelete
  8. hadoi tak tahan tol..yg part tanam pokok tapi tak tumbuh aiyaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang tu umi dia gelak berdekah! Haha

      Delete
  9. macam2 ragam anak2 ni kan..terima kasih sudi singgah blog akak, akak follow sini

    ReplyDelete
  10. Comel je ayat2 dia. Sama mcm anak ana. Sakit perut gelak je kalau borak dgn dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak kita lebih kurang sama umur jugakla ye Ana?

      Delete
  11. Replies
    1. Time comel xpe, time datang tak comel tu..penat nak layan

      Delete
  12. Comelnya kakak ni. terhibur baca perbualan kakak dengan ibu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan selalu comel dia ni datang, kadang-kadang je ^_^

      Delete
  13. Replies
    1. Nampak tak kat situ yang dia selalu berak taik xpecah..haha

      Delete
  14. Replies
    1. Kesayangan ni..comel tapi banyak akal..huhu

      Delete