Design Langsir Bidai Terkini


Meskipun telah masuk tahun ketujuh kami tinggal di rumah sendiri, namun mendapatkan langsir bidai yang bersesuaian untuk tingkap rumah masih menjadi antara salah satu masalah utama kami. Mengapa tidak? Sejak hari pertama menjejak kaki ke rumah ini, kami hanya menggunakan langsir yang dihadiahkan oleh emak dan kakak yang tidak matching warna antara satu sama lain :D


Jadi untuk raya tahun ini, rasanya saya sudah boleh rancang untuk menukar langsir bidai yang baru. Tentu lebih berseri rumah dengan design langsir bidai terkini yang sama warna kan? Tapi mencari langsir bidai dengan design terkini bukan mudah. Banyak perkara yang perlu saya fikirkan dari segi harga, ukuran langsir bidai, warna yang bersesuaian, jenis rel yang ingin digunakan dan sebagainya. Pening juga memikirkan semua ini..


Ciri Terbaik untuk Dapatkan Design Langsir Bidai


Apakah ciri-ciri yang perlu dititikberatkan dalam pemilihan langsir bidai? Adakah pada jenis fabrik atau harganya? Untuk memudahkan saya membuat pilihan, saya senaraikan antara ciri-ciri yang wajib ada pada design langsir bidai nanti supaya saya tidak membuat pilihan yang kurang memuaskan hati.


1. Harga Murah dan Mampu Milik 

Soal harga seharusnya tidak dipandang sebelah mata memandangkan kos untuk mendapatkan langsir bidai bagi keseluruhan tingkap dan pintu yang terdapat di rumah adalah agak tinggi dan memerlukan belanja besar. Mempunyai kilang pengeluaran produk langsir bidai tersendiri tentunya akan memberikan keistimewaan kepada sesebuah syarikat pengeluar kerana dapat menawarkan harga yang jauh lebih murah dan mampu milik kepada pelanggannya.


Jaminan harga murah dengan kualiti terbaik menjadi pilihan pengguna. Jadi saya tentunya akan alah membeli menang memakai dengan langsir bidai terkini pada harga yang lebih murah dengan kualiti setanding design langsir bidai berjenama.


2. Pelbagai Pilihan Jenis, Warna, Fabrik dan Ciri Khas

Memilih bidai ringkas untuk ruangan tingkap dapur atau langsir dengan fungsi pelindung cahaya pada pintu utama? Atau mencari padanan warna lembut bercorak dengan fabrik tebal atau fabrik nipis untuk konsep minimalis? Semua ini dapat saya beli sekiranya syarikat pengeluar langsir bidai menawarkan pelbagai jenis pilihan warna dan fabrik untuk pelanggannya.


Bukan sahaja saya boleh memilih warna kegemaran samada pastel atau merah terang dengan pilihan fabrik nipis atau tebal, saya juga boleh memilih jenis langsir bidai yang dikehendaki mengikut kesesuaian tingkap. Samada langsir bidai jenis solar yang mampu menghalang kemasukan cahaya matahari ke dalam rumah, atau langsir bidai jenis roman untuk konsep kediaman ala Rom.


Selain itu, bonus tambahan sekiranya design langsir bidai terkini yang diingini mempunyai ciri khas seperti kalis air, kalis api, wind-proof atau crack resistant. Jadi saya boleh sesuaikan pemilihan tempat dengan ciri khas yang terdapat pada langsir bidai supaya ia kekal bersih dan tahan lebih lama. Sebagai contoh, menggunakan langsir bidai kalis air pada tingkap dapur untuk mengelakkan kekotoran sekiranya terkena percikan air.


3. Jaminan serta Kualiti Terbaik

Jaminan dan kualiti terbaik tentulah menjadi keutamaan saya dalam mendapatkan langsir bidai terkini. Kain berkualiti sahaja tidak mencukupi sekiranya mutu pembuatan tidak setanding dengan kualiti kain yang digunakan. Kekemasan dan ketelitian semasa penghasilan langsir bidai mempengaruhi pilihan pelanggan dalam membuat pembelian.


Oleh sebab itu design langsir bidai seharusnya disaring terlebih dahulu melalui proses pemeriksaan kawalan mutu sebelum dibungkus dan dihantar kepada pelanggan demi memastikan kualiti produk yang dihasilkan berada pada tahap terbaik.


Langsir bidai berkualiti dan cantik telah selamat diterima namun saya tersilap membuat ukuran?! Itulah sebabnya penting saya mencari pengeluar yang menawarkan khidmat jaminan ekslusif kepada pelanggannya. Dengan ini saya boleh mendapatkan khidmat nasihat dan jaminan pembaikian langsir bidai sekiranya menghadapi sebarang masalah.


4. Segalanya Mudah

Mudah dipasang, mudah ditanggal, mudah dibersihkan. Pendek kata semuanya mudahlah! Kenapa dapatkan yang susah pasang sedangkan yang mudah kan ada. Tambahan pula dengan ketinggian saya yang terbantut, lagi menambahkan kepayahan saya memasang langsir bidai di tingkap. Jadi jika ada langsir bidai yang mudah pasang disediakan, itu adalah terbaik. Tak perlu saya habiskan masa dan tenaga untuk memasang langsir bidai semata-mata.


5. Servis Pantas

Bayangkan kita telah membuat tempahan langsir bidai berkualiti dengan kekemasan jahitan terbaik namun servis penghantaran dan layanan khidmat pelanggan lambat dan tidak efisien. Apa akan jadi? Tentu segala kualiti yang terdapat pada langsir bidai tersebut akan nampak buruk kan. Jadi penting ye mendapatkan langsir bidai terkini daripada syarikat  pengeluar yang mempunyai track rekod baik dengan servis pantas.


BlindsHub : Pakar Design Langsir Bidai Terkini


Nasib baiklah saya dipertemukan dengan BlindsHub di internet, suatu jenama rekaan langsir bidai yang elegance dan terkini. Melihat kepada contoh langsir bidai yang terdapat di laman webnya sahaja sudah membuat saya jatuh hati apatah lagi jika langsir telah siap terpasang dalam rumah, boleh jadi saya akan melompat bintang terus.


Apa yang menariknya mengenai BlindsHub ialah ia memenuhi keSEMUA ciri yang saya senaraikan perlu ada pada design langsir bidai terkini. Bukan sahaja menawarkan harga murah serta mampu milik, BlindsHub juga menyediakan kualiti produk terbaik dan servis jaminan pembaikian kepada setiap pelanggannya. Pelbagai jenis pilihan warna, fabrik  ditambah dengan ciri khas langsir bidai ditawarkan, tentu segalanya akan jadi lebih mudah dan pantas dengan BlindsHub.


Berikut merupakan beberapa contoh design langsir bidai terkini menarik untuk ruang tamu anda.

Langsir Bidai Jenis Zebra (Zebra Blinds)

Design Langsir Bidai Terkini Deko Rumah
Design Langsir Bidai Terkini Deko Rumah
Design Langsir Bidai Terkini Deko Rumah

Langsir Bidai Jenis Bergulung (Roller Blinds)

Design Langsir Bidai Terkini Deko Rumah
Design Langsir Bidai Terkini Dekorasi Rumah
Design Langsir Bidai Terkini Dekorasi Rumah

Langsir Bidai Jenis Roman (Roman Blinds)

Design Langsir Bidai Terkini Dekorasi Rumah
Design Langsir Bidai Terkini Dekorasi Rumah
Design Langsir Bidai Terkini Dekorasi Rumah

Langsir Bidai Kegunaan Luar (Outdoor Blinds)

Design Langsir Bidai Terkini Dekorasi Rumah
Design Langsir Bidai Terkini Dekorasi Rumah
Design Langsir Bidai Terkini Dekorasi Rumah


Keistimewaan Membeli dengan BlindsHub


Dua perkara yang menarik perhatian saya mengenai BlindsHub adalah mengenai polisi ConfirmFit dan produk custom-made. BlindsHub menawarkan jaminan ekslusif ConfirmFit sekiranya pelanggan tersilap memberi ukuran langsir bidai. Jaminan ConfirmFit ini membolehkan pelanggan menghantar kembali langsir bidai untuk proses pembuatan semula dan pembaikian agar menepati ukuran langsir bidai yang muat betul pada ruang tingkap atau pintu.


Semua produk di BlindsHub & New Way Blinds dihasilkan secara custom-made di mana pengeluaran hanya dibuat apabila tempahan diterima. Ini bertujuan untuk memastikan langsir yang dihasilkan muat sempurna mengikut ukuran ruang tingkap dan pintu yang diminta pelanggan. Produk BlindsHub adalah buatan Malaysia dan pelanggan akan menikmati penghantaran percuma sekiranya berbelanja minimum RM75 ke atas.


Proses pengeluaran produk pula hanya mengambil masa di antara satu hingga ke dua hari untuk disiapkan manakala proses penghantaran hanyalah di antara dua hingga ke tiga hari bekerja selepas tempahan siap. Servis pantas dengan jaminan kepuasan 100% ini memang menarik perhatian saya. Jadi saya tahu di mana ingin cari design langsir bidai terkini yang memenuhi semua kehendak saya selepas ini.


Tiada masalah jika saya ingin dapatkan langsir bidai terkini dengan design anti silau yang menghalang cahaya matahari  masuk ke dalam rumah atau langsir bidai bersifat anti haba luar yang mengekalkan udara sejuk di dalam rumah, saya boleh dapatkannya di BlindsHub!

Catat Ulasan

10 Ulasan

  1. Balasan
    1. Aah, jenis corak dan function tiap satu pun berbeza kan..

      Padam
  2. Thanks share! baru tahu info pasal bidai ni. Ingat kan sama je semuanya hihihi

    BalasPadam
  3. oh baru tahu ada banyak jenis rupanya, haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Samalah wak, saya pun baru tau ada banyak jenis :D

      Padam
  4. Balasan
    1. Kan, kat dapur dengan dalam bilik boleh kalau pakai langsir bidai mesti nampak lagi kemas rasanya.

      Padam
  5. Teringin nak pasang langsir macam ni kat bilik... mungkin akak boleh tolong sponsor ke? ehhh??? hahaha gegurau jaa >_<

    BalasPadam